groep 452

Schrijfavonden

Het aanschrijven van autoriteiten is - nog steeds - Amnesty's meest beproefde actiemiddel. Dat schrijven kent allerlei varianten: brieven per post, faxen, e-mails, sms-berichten, handtekeningen op (online) petitielijsten.

Eens per twee maanden houden wij een schrijfavond in De Smederij, Snaarmanslaan 42 a in Alkmaar. Tijdens deze avonden schrijven we verschillende soorten brieven en kaarten. We schrijven veel naar overheden en gevangenisdirecteuren, maar ook naar gevangenen zelf. Meestal zijn het de zogenaamde groetenkaarten waarmee we gewetensgevangenen laten weten dat we aan ze denken en hun proces volgen. De praktijk heeft uitgewezen dat het erg veel steun en hoop geeft aan mensen die ver weg vastgehouden worden en bovendien dat deze brieven bij kunnen dragen aan het bewerkstelligen van een eerlijk proces en naleving van de mensenrechten, het ideaal van Amnesty International.

Er zijn op de schrijfavonden altijd verschillende voorbeeldbrieven beschikbaar, zodat je zelf kunt kiezen voor welke actie(s) je zou willen schrijven.

Op deze avonden wordt gezorgd voor koffie, thee, brieven, enveloppen en postzegels.

Wil je (eens) meeschrijven op een van onze avonden? Van harte welkom!
Bekijk hier de actuele agenda van Amnesty Alkmaar.

Wil je per e-mail op de hoogte worden gehouden van de aankomende schrijfavonden, stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Op de website van Amnesty Nederland staan de actuele schrijfacties ook online.

• Laatste wijziging: 27 november 2018.