groep 452

Welkom bij de Amnesty-groep Alkmaar

Amnesty Alkmaar is een groep van momenteel ongeveer vijftien vrijwilligers die zich op verschillende manieren inzet voor de idealen van Amnesty International: het naleven van de rechten van de mens.  Wij hebben 3 keer per jaar een grote actie, te weten op 10 december (de Internationale dag van de Mensenrechten), op 8 maart (Internationale Vrouwendag) en op 5 mei, als we op het bevrijdingsfestival in de Alkmaarse Hout staan.

---

ALKMAAR SCHRIJFT VOOR DE MENSENRECHTEN | WRITE FOR RIGHTS | 8 december 2018 in Bibliotheek Canadaplein

Wereldwijd worden mensenrechten geschonden. Maar ook wereldwijd komen mensen in actie tegen onrecht. Op en rond 10 december schrijven duizenden mensen mee tijdens de Write for Rights marathon (voorheen schrijfmarathon). Natúúrlijk ook in Alkmaar!

Op zaterdag 8 december ben je tussen 11:00 en 15:00 uur van harte welkom om te schrijven voor vrouwelijke mensenrechtenactivisten van over de hele wereld. Wij hebben voorbeeldbrieven, pennen en een gezellige plek in de bieb! We zullen schrijven voor vrouwen die demonstreren voor gelijke kansen, kritiek uiten op hun regering, zich niet laten wegsturen van hun land. Want vrouwen die hun nek durven uit te steken krijgen nog vaker dan mannen te maken met (seksuele) intimidatie, lastercampagnes en verkrachting.

---

Voor (nieuwe) vrijwilligers zijn er de volgende mogelijkheden:

* Lid worden van de 'actiegroep' die de jaarlijkse acties organiseert (vergaderingen zijn ca. elke 2 maanden)

* de 8-wekelijkse schrijfavonden in de Spoorbuurt, waar we brieven schrijven voor verschillende actuele acties. Wilt u de uitnodigingen ontvangen voor deze avonden? Meldt u zich dan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

* Collectant of collecte-coordinator tijdens de landelijke collecteweek voor Amnesty International (maart)

* Ondersteuning bij de Movies that Matter filmvertoningen in Filmhuis Alkmaar

Wilt u meer weten en/of u aanmelden als vrijwilliger? Stuurt u dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Via onze Facebook-pagina blijft u op de hoogte van het laatste nieuws van het werk van Amnesty Alkmaar, en bekijk onze agenda voor de komende acties.

• Laatste wijziging: 27 november 2018.